Saturday 6 April 2013

06042013

Alhamdulillah

Syukur ku panjatkan pada Allah s.w.t.
Hari ni, umur aku genap 24 tahun. (Mengikut tahun masihi la)


Allah..Allah..
Sudah terlampau lama rasanya Allah memberi aku peluang menghidup udara percuma kurniaanNya.


Makin meningkat usiaku, maka makin hampirlah aku dengan saat-saat kematianku.
Soalnya,
Bersediakah aku ?
Cukupkah amalan-amalan baikku ?
Apa bekal yang akan akan aku bawa untuk menghadapNya nanti ?


Jika mahu mengaudit diri,
Dalam 24 tahun X 365 hari ini, berapa kali aku mensyukuri nikmat yang Allah bagi pada aku ?
Berapa kali aku menghargai kebesaran Allah dalam setiap sesuatu yang Dia tentukan untuk aku ?


Itu hanya aku dan Dia yang tahu.


Moga peningkatan usia aku ini, bisa menjadikan aku seorang anak yang solehah, dan hamba yang taat pada Dia.

Akan aku isi, masa-masa yang Allah kurniakan sebelum tibanya ajalku dengan sifat-sifat mahmudah.
Aku berjanji, akan meninggalkan sifat-sifat mazmumah.


Bantu aku ya Rahman,
Aku insan lemah..
Insan yang baru merangkak mencari jalan menujuMu.
Hanya kepadamu aku memohon
Kerana ku tahu, engkau maha pengasih.


Bantu aku ya Rahim,
Aku insan hina..
Insan yang dahulunya jauh dari jalan menujuMu.
Hanya kepadamu aku memohon
Kerana ku tahu, engkau maha penyayang.

No comments:

Post a Comment