Saturday 6 April 2013

Syukran Sahabat :)

Hari yang indah,
Dalam keadaan kesihatan yang agak kurang baik, aku diziarahi oleh seorang sahabat karibku. Sahabat sejak aku dalam darjah 1. Bermakna persahabatan kami hampir menginjak ke usia 18 tahun. Alhamdulillah, dengan izin Allah.


Rupanya, kedatangannya itu adalah kedatangan untuk memberi kejutan padaku.
Datangnya dengan membawa bekalan makanan yang berkoyan-koyan.
Semasa dia mengeluarkan plastik yang pertama daripada keretanya, aku masih cool.
Ingatkan itu sahaja, rupanya ada lagi, lagi dan lagi.
MasyaAllah, banyaknya.


Apa yang buat aku terharu, dia sanggup off minggu ni semata-mata untuk meraikan hari ini bersama aku.
Sanggup masak spagetti, puding koktel dan macam-macam.
Ada juga kek daripada Secret Recipe, ditempah khas untuk aku.


Tak cukup dengan itu,
Diberinya lagi hadiah coklat dan satu set perfume kesukaan aku.
MasyaAllah...


Sahabat, banyaknya masa, tenaga dan hartamu terbuang semata-mata demi aku.
Bila aku ungkapkan ayat tersebut kepadanya, ringkas sahaja jawapan dia. 


"Ini je termampu serba sedikit daripada aku. Apa sahaja untuk kau, dan persahabatan kita"

Ringkas bagimu tetapi cukup besar maknanya bagi aku, sahabat. 

Bukan barangan dan hadiah mahal-mahal yang aku minta.
Cukuplah sekadar mengingati aku dalam setiap doamu.
Aku pun begitu. InsyaAllah..


Jazakillahi khairun kathir sahabat.
Aku berbangga mempunyai sahabat sepertimu.
Mungkin 1 dalam sejuta.
Alhamdulillah atas kurniaanmu ya Allah.


P/s : Terima kasih buat adinda Haikal, dan sahabatku Anis atas pemberian kalian. InsyaAllah, akan ku manfaatkannya sebaik mungkin.







Kek, hadiah yang banyak dan masakan daripada Ikha.. Semua sedap, tak tipu.. :)





Terima kasih sahabat :')



No comments:

Post a Comment